Tagit hand om lägenheten

God kväll!

Nu har lägenheten fått sig en ordentlig omgång. Simon och jag bestämde att det var dags att tvätta, handla, panta, städa och diska, på samma dag. Ja jag vet inte vad som hände haha. 
Men det gjorde vi. Vi fick tvättid kl 16 och åkte iväg till affären och handlade. Vi skulle bara handla det nödvändigaste sa vi men det var visst nästan allt i affären. heh behöver jag ens nämna att det var längesedan vi handlade ordentligt? ^^ Nu har vi fyllt kylskåp och frys och även skafferi. Skönt!
Vi hann precis komma hem och packa upp och sedan var det dags att ta tag i tvätten. 3 maskiner blev det. Våran tvättstuga ligger en bit ifrån lägenheten. Alltså måste vi gå ut och gå en bit utomhus för att ta oss till tvätteriet. Vilket är mycket jobbigare än vad vi hade förut. Hiss utanför dörren, hissen stannade utanför tvättstugan. Sånt lyx har vi inte nu. Så det blir automatiskt jobbigare att tvätta. Och händer då självklart mer sällan. Men det händer i alla fall. Tur det ;)
 
Sen middag. Hoppsan vad mycket förslag man kunde välja mellan med hela kylen full i mat. Men ändå blev det en enkel makaronpudding. Otroligt gott och enkelt att göra. När det är så varmt ute så är man knappt sugen på något och då är makaronpudding ett bra tips. 
 
Disken började vi lite halft med men efter middagen var vi helt slut och varma så vi struntade i det. Istället tog jag tag i den idag. Vi har ingen diskmaskin i den här lägenheten heller så det är fortfarande handdiska som gäller fortfarande. Och det är fortfarande lika tråkigt. Nu blir det mer sällan än i lilla lägenheten för här har vi mer plats att ställa smutsdisken på... haha fyfan vilka lortgrisar vi är! Men nu är allt reeent. Imorgon blir det städning med damsugare och skrubb. 

Det är så härligt när allt är i ordning, rent och fräsht. Men vägen dit är ju ganska så tråkig ;) Men helt klart värt det!
 
 
Jag känner mig lite som bilden ibland ;) 
 
Hejdå!