Tacofredag och släktkalas

Hej!
 
jag måste bara få börja med att tacka för alla era fina kommentarer <3 Det värmer i hjärtat att se att det finns så många som står upp och säger ifrån och som förstår hur situationen verkligen är. Det är så tråkigt med kommentarer som man bara kan sucka åt för att folk inte vet vad de själva pratar om. Men era fina kommentarer gjorde mig så glad. Ni är underbara! 
 
Jag har inte gått och lagt mig under en sten och grinat, fast att det kanske har verkat som det... Jag hade bara ingen lust att blogga en dag och sen fick jag en massa att  göra och nu sitter jag här och inser att jag inte bloggat på nästan en vecka. Det var inte meningen alls!
Simon har varit ledig flera dar i rad nu så vi har umgåts en hel del och åkt iväg till mamma och ätit tacos och åkt till  landet och firat Simons släktingar under helgen. Mycket trevligt!
 
I fredags var det dags för Tacos igen! Andra gången för mig, första  gången för Simon den här sommaren.  
Vi kom  lite tidigare med tält och grejer som vi hade lånat  av mamma för Bråvalla och inte lämnat tillbaka förrns nu, hehe. Vi hade en presenning som blivit lite smuttsig så den fick vi skölja av med en vattenslang.  Det tyckte ju Jamie var hur kul som helst och eftersom att det var varmt fick han ta av sig och mamma fixade med en gammal vattenleksak som man kopplar i vattenslangen och så sprutar det vatten överallt. 
 
 
Hur kul som helst tyligen! Och blöt blev han också.
Tacosen hjälptes vi åt att laga, och äta ;) Sen åkte Simon och jag hem när klockan började närma sig 21. 
 
Vi åkte till landet på lördagen och fikade massor av  kakor och tårta, åt sedan lite godis, åt middag och sen lite mera godis ;) Lite som man gör när någon fyller år. Vädret var  kanonbra, solen lös hela dagen och jag tror att vi hade 5 stora parasoll för att få skugga över alla borden som vi satt vid. Simons mamma och mormor har en varis hund så dem lekte vi en hel del med. Och såklart Simons lillkusin. 
 
 
Hundarna blev så varma i solen så vi tog ett snabbt dopp i sjön precis vid stugan. Det var bra varmt, nääästan så jag själv ville bada men jag gjorde det inte. Dock sprang de blöta hundarna runt omkring mig och skakade ur sig vattnet över mig så jag fick svalka mig ändå ;)
Vi hittade även på denna filur dagen efter när det inte var fullt lika varmt. 
 
 
Vi har rätt stora insekter i Sverige ändå :)
 
Innan vi åkte hem på söndagen så åkte vi till ett  ställe där de hade enorma gräsplaner. Där fick hundarna springa av sig och vi ungdomar spelade brännboll. Eller ja vi sjköt i alla  fall bollen mellan varandra ;)
Svårt var det ju, förr var jag en hejjare på att skjuta iväg bollen men nu kunde jag knappt träffa. Hmm man kanske ska börja spela  brännboll oftare ^^ 
 
 
Klockan hann bli 16 innan vi rullade hemmåt. 
 Så igår var det en trött Janelle och Simon som åt middag framför tv:n och spelade dataspel. 
Idag  är det en ny vecka med nya utmaningar och nya minnen. Idag har det regnat större  delen av dagen så det blev en lugn dag idag. Lika bra det. Ikväll blir det träning och imorgon blir det Gröna Lund med min fina familj! 
 
Hoppas ni får en bra vecka!
 
Elin

Hej!

Gillar din blogg! Tänkte bara tipsa om ett arbete. Jag har arbetat på Citymail och de letar just nu efter fler anställda i uppsala så om du är intresserad skulle du absolut ha en framtid där.

monica

Hej! Många kramar till dig och din familj. Ta inte åt dig av elaka kommentarer!
Kram från västkusten