Hoppsan

Hmm
Igår hade ju jag en tanke på att jag skulle städa det som var kvar i lägenheten. Men efter cirkelfysen med mamma och Petra var jag helt slutkörd. Jag kom hem, duschade åt och sen slocknade jag i soffan. Jag och Simon såg en film där mitt på dagen och jag somnade i Simons famn. Mitt på dagen! Visst att man kan vara lite seg men jag totaldeckade. När Simon sen åkte till jobbet var jag på tok för trött för att orka göra något annat än att ligga i soffan och glo på tv. Usch. Slösa bort en hel dag på det. Värdelöst. Men det var väl välbehövt antar jag. Jag sov så himla dåligt under natten, sen klev jag upp tidigt och åkte iväg och tränade så mycket så svetten rann och benen knappt orkade bära mig. Så jag antar att kroppen behövde vila lite. Jag gick och la mig tidigt igår kväll och sov länge idag så jag orkar med dagen idag istället ;)
Det blir träning senare på eftermiddagen så vi får se om jag får något gjort innan dess. Annars får vi se när det händer att jag städar. Det är ju inte varje dag man har lust med det lixom ;)
 
Hejdå!
Anonym

Hej Janelle! Vill inte du jobba? Tråkigt och bara gå hemma....

Johanna

Jobba vill man väl, men det är inte så lätt att få jobb idag. Tyvärr. Jag fick mitt jobb genom kontakter, innan det hade jag sökt jobb i ett år, lämnat ut CVn osv. men då jag inte hade någon erfarenhet så låg jag inte högt upp på arbetsgivarnas lista, vilket är tråkigt, då det är svårt att få erfarenhet om man inte får chansen. Så jag är glad över att jag fick mitt jobb genom kontakter, vilket tillslut ledde till ett heltidsjobb!

Anonym

Jomen på sommarn brukar det alltid behövs sommarvikarier här och där. En chans och få in en fot. Men kanske brås på mor och då är inte arbete nån prio. Bidrag e toppen:-/

Anonym

Jomen på sommarn brukar det alltid behövs sommarvikarier här och där. En chans och få in en fot. Men kanske brås på mor och då är inte arbete nån prio. Bidrag e toppen:-/

Hannah

Patetisk kommentar av anonym. Janelle, och hennes mamma, väljer själva hur de vill leva sina liv. Troligen är du med dina kommentarer och unkna människosyn ett större problem för samhället än människor som tvingas leva på bidrag. Ungdomsarbetslösheten är ett faktum, och inget som försvinner för att du skuldbelägger enskilda människor som inte har jobb.

Hannah

Vidare är det fruktansvärt enkelspårigt att säga att Janelles mamma inte arbetar, när hon uppenbart lagt all sin energi på att ta hand om nio barn. Snarare än att säga att hon snyltar på statliga finanser genom att hon får bidrag (vilket vi heller inte vet något om, mer än att hon får barnbidrag precis som alla som har barn) skulle jag vilja vända på det och säga att hon genomför en hel del jobb utan att få betalt. Faktum är att nationalstaten Sverige är beroende av att barn föds.

Ida

Men lägg av Anonym. Carola har ju valt att vara hemma och ta hand om sina 9 barn istället. Och vad har du med att göra om Janelle eller någon annan jobbar eller inte? Är det verkligen ditt problem? Vilka bidrag är det du menar att Carola får? Barnbidrag får ju alla som har barn, några andra bidrag får man ju inte för att man väljer att vara hemma med sina barn istället för att satsa på karriären. Så fräck du är som skriver sådär.

Annika

Vilken idiot-kommentar från Anonym. Är väl tillräckligt jobbigt att vara arbetssökande utan att få elaka kommentarer! Skärpning!

Ida

Och varför måste Anonym vara just "anonym"? Vågar personen inte står för sina åsikter som vi andra gör? Så töntigt att hålla på sådär "tråkigt att bara gå hemma", "på sommaren behövs alltid semestervikarier" vad har du med det att göra? Tror du inte att Janelle fattar det där själv utan att du måste komma med en massa pikar?

Svandis Ros

Hej dig!

Det är klart kroppen måste vila! Och en dag, snart, så kommer du få mer energi och orka ta tag i städningen. Men lyssna på kroppen bör man göra - att tvinga sig när man är trött... nje, då är man inte så effektiv. Så hellre göra det snabbt o smidigt när orken finns.

Och lyssna inte på tråkmånsar som är ute för att provocera.

Carola Wetterholm

Hallå här kära Anonym!
Du tycker att jag är lat och tror att jag får bidrag va? Tja lat kanske, om man kan vara det med ett litet fotbollslag med allt vad det innebär;) men att jag skulle leva på bidrag kan du ta och glömma.Jag får exakt samma bidrag som alla som har barn får, nämligen barnbidraget. Inget annat.
Att ta hand om mina barn är det bästa jag någonsin gjort och kommer göra i mitt liv, och att jag iom det bortprioriterar mig själv...det fattar inte du va? Ta och tänk en gång till,så kanske det blir rätt:)
Janelle försöker få ett jobb, har du nåt att erbjuda henne? Att det skulle vara enklare att få sommarjobb vet jag inte, fick nyss höra att en väns barn fått klart med sommarjobb på ett stort vitvaruvaruhus...NÄSTA sommar. Vi bor i en studentstad, där alla studenter som pluggar måste ha sommarjobb, det är tvärtom ännu svårare så här års.
Inte heller lever Janelle på bidrag.... så du kan sluta vara avundsjuk och missunnsam nu. Fult att komma med påhopp, skäms på dig.

Elin

Hej Janelle!
Du är en underbar person, har varit med om väldigt mycket mer än många andra och tänk, ändå lyser det om dig! Din hjärta är större och varmare än många andras, och nu är du där du är, flyttat hemifrån, provat lite olika jobb, snart får du jobbet som är tills vidare!
Skit i patetiska människor som inte ens vågar stå för sitt ord. KRAM

Lotta

Och var tog anonym vägen när anonym fick mothugg? Då var det inte lika roligt att stå för sina åsikter. Janelle, stå på dig! Det är inte lätt att strunta i de elaka kommentarerna även om man innerst inne vet att det är precis det man måste göra.

Ida

Du verkar vara en underbar storasyster som finns där för dina syskon och man känner verkligen att du och din mamma är väldigt tajta. Stå på dig och ta ingen skit.

Carlie

Janelle, du verkar vara en ambitiös, varm och härlig tjej. Denna djungel det är att leta jobb och lghter. Skickar kramar

Lisbeth

Janelle, bry dig inte om de där energitjuvarna som lever bara för att jäklas med andra. Låt inte hon/han förstöra glädjen av att skiva och dela med sig på en blogg.
Känner ju varken dig eller din mamma, men följt er länge. Blir lika glad varje gång jag ser hur ni trivs tillsammans och hur mycket du tar del av dina syskons liv trots att du flyttat hemifrån. Det lyser om dig på bilderna, och jag hoppas du fortsätter med att vara så positiv och glad.
Har själv barn som fått kämpa med att få jobb. Det är så svårt att få en ett vikariat eller timmar idag, och jag tycker ni är fantastiska som kämpar så!
Låt inte en sådan fegis som Anonym stjäla din glädje och kämpaglöd! Den personen är bara ute för att skada, och mår nog ganska dåligt själv...
Kram från Göteborg

Lina

Janelle! Du verkar vara en superfin tjej. Skit i sådana där dryga och rent genomelaka kommentarer. Du är himla bra!

Kram

anna

till dig elaka anonyma pucko. SYND ATT INTE DIN MAMMA VALDE ATT VARA HEMMA MED DIG, DÅ KANSKE DET HADE BLIVIT EN SNÄLL MÄNNISKA AV DIG OCKSÅ.
gå iväg från familjen wetterholm och låt dem vara ifred, och uppsök psykolog så du kan få hjälp med ditt mående, så kanske du får må bra en dag.
Med vänlig hälsning anna

anna

o till dig anonym, ibland är inte lat alltid något dåligt, varför inte passa på o njuta av livet när man kan, livet är ingen tävling om vem som går in i väggen först eller vem som är flest folk till lags. och vara snäll och ge kärlek istället för att gå in anonym på bloggar och sprida hat, istället för att ta tag i ditt liv? (INGEN som är lycklig och nöjd med sitt liv, har behov att klanka ner på andra. kan man inte säga nånting snällt, så säg inget alls, det lärde t.o.m. DISNEY småbarnen, sätt på en disneyfilm eller gå till en psykolog, BUMS.ps. sommaren är slut om ett par veckor, liiite sent att söka sommarjobb nu.......... Med vänlig hälsning anna

paula

Janelle har vad jag vet haft ett par jobb, ? ? Ta inte åt dig av fega anonyma kommentarer, betyder noll ...kram på dig

Hakuna Matata

Håller med övriga här ovan, lyssna inte på anonym! Det ÄR svårt att få jobb, mig tog det tre år att hitta fast anställning så jag förstår dig till fullo.

Din blogg är jättehärlig att läsa, du verkar vara en så varm och fin person som verkligen värnar om din familj och dina syskon + att du o din pojkvän är ett jättefint par :)

Ann.B

Hej Fina!
Alla elaka missunsamma människor ska du bara strunta i!!!!!!! Dom är inte värda din tid!!!
Ang jobb så är mitt tips att du skriver ordning dittcv med kort presentation och ett foto av dig(foto viktigt) sen går du personligen runt i butiker,cafeer mm och presenterar dig och lämnar lappen.
Då får dom se vilken fin,positiv,frammåt tjej du är och att du verkligen anstränger dig för att få ett jobb.
lycka till!

Karin

Kan du inte lägga ner stridsyxan till din pappa och fråga om du inte kan få arbeta i familjeföretaget! Måste vara perfekt att ha en sådan kontakt i sin närhet:)

Svar: Det är inte jag som håller i stridsyxan Karin. Det är han som gör det. Han har kontaktat mig ungefär 3 gånger på 2 år och jag får inte svar tillbaka. Och om du visste om de sakerna han har gjort så hade du inte bett mig att göra det.
Janelle