Gröna Lund

Hejsan!

Igår åkte hela min stora familj iväg till Gröna Lund. Med oss hade vi min moster Petra, min pojkvän Simon och Patricias kompis Lisa. Så vi var en ordentlig skara ;) 
 
Gröna Lund
 
Morgonen var fin, alla var glada och vädret var varmt,  men inte för varmt. Vi travade in på området och Jamie började genast dra i kläderna på oss stora och peka  på alla karuseller som han ville åka ^^ 
Mamma och Petra stannade på ena sidan där de har bara  karuseller  för de yngre barnen och vi större barn gick till andra sidan och åkte där ;) Simon och jag har visst blivir för gamla eller något (höhö) men vi tyckte inte  att det var värt att stå i kö i 30-40  minuter för att åka en karusell i 1 minut. Så vi drog oss över till barnsidan  igen och roade oss där med  de mindre barnen ^^ Vi avlastade på samma gång mamma  och Petra. Jamie är för  liten för att åka själv och behöver ha en stor med sig. Han tycker det är så himla kul att  åka att han aldrig vill ta en paus. Då  är  det bra att man är flera vuxna som kan åka med honom. 
 
gröna lund
 
Vi åkte också en hel del med Trixie, Lovelia och Jordan. De får ju åka ensamma med de tycker att det är roligt när jag och/eller Simon åker med dem ^^ 
 
 
Jag drog med min Simon in till Pettsson och Finus huset som finns där. Jag har bara varit inne där en gång tidigare och det var när jag var så  lite att jag inte kommer ihåg det. Supermysigt och skitkul med spelen som fanns där ;)
 
 
 
 
 
Vi åt middag tillsammans och sen gick jag, mamma, Petra, Simon, Patricia, Lisa, Robert och Corrinda i spökhuset. Jag har aldrig vågat min in där, nånsin. Jag har hört så många läskiga historier om hur de blir skrämda och jag har då känt att jag inte har pallat det. Men i år var spökena begränsade.  De var  inlåsta bakom dörrar eller staket. Nån stod i en dörröppning men närmre än så kom de aldrig. Och då tänkte jag att jag skulle palla att gå. Att jag blev  mer eller mindre intvingad behöver vi inte tala om ;) (Det var mitt val i slutändan, så ingen blir orolig.) De andra tyckte nog att det var  en liten besvikelse.  Läskigt såklart men inte som det har varit. Alla hade ju gått  förut men för mig som  gick för första gången så var det skitläskigt. Jag hoppade till bra många  gånger och gömde mig innanför Simons tjocktröja... hehe ja jag var kort sagt livrädd!
Men kul var det! 
 
Efter det gick vi med småbarnen i lustiga huset. Jamie tyckte att det var lite läskigt på vissa ställen. Men han gick flera gånger när jag inte gick med så det var nog kul ändå ;)
Mamma ville ta en  "selfie" innan vi gick in. 
 
 
 
Simon och jag insåg sen att vi bara hade en timme kvar innan allt stände. Whaaat hur gick det till? Så vi varvade några  karuseller innan stängning. Bara berg-och-dal-banor, det tycker vi är det roligaste. 
Nöjda med dagen gick vi sen tillbaka till bilarna och  körde igenom den mörka kvällen tillbaka till Uppsala. Simon och jag fick skjuts av Petra. Så fort vi kom innanför dörren gick vi och la oss. Man blir bra trött efter en heldag på Grönan. 
Vi hade en underbart bra dag. Alla var glada och nöjda. Troligtvis sov alla lika tungt som jag gjorde under natten. 

Tack Gröna  Lund  för det här året. Vi ses nästa år!
 
Jenny

Himla fin familj du har:-)