Flygplan 2

Hejsan!

I söndags åkte jag och min fina familj (nästan alla + moster) tåget till Stockholm. Det är otroligt smidigt att åka tåg fast att vi är så många. Vi var 9 totalt och med tre vuxenbiljetter fick vi med oss allihopa. Sedan sitter de så fint och underhåller varandra tills vi är framme :) Inte heller låter de mycket. I samma vagn som oss satt det 4 tonårstjejer som lät bra mycket mer än våra 5 småbarn ;)
 
 
 
 Vi kom till Stockholm ungefär vid kl 11 och blev bjudna på en fantastisk brunch av Subito som annordnade det här eventet. Det fanns köttbullar, prinskorv, potatis,  ägg, pannkakor och godis. Hehe ja godis ;) Eventet är ju tänkt för barnfamiljer och det missar man inte när man la upp godisbilar bredvid pannkakorna. Massor av ungar lassade även på chips på sina tallrikar och de såg hur nöjda ut som helst. Inte varje dag man får äta chips och godis till lunch!
 
 
 
 
 
Det fanns även fikabröd som man ju såklart var tvungen att smaka på och sen sa magen stopp. Oj oj vad mätt och belåten man blev! Jag blir så rörd ibland av att se hur fint mina syskon beter sig. De satt så fint vid bordet och åt och pratade med varandra. Lovelia gick iväg och kikade på fikabröden och tittade sedan mot vårat bord. Hon gick då tillbaka till mamma och frågade om hon fick ta en bulle <3 Så söt. Hon sken upp när mamma sa att hon fick det och var så nöjd när hon kom tillbaka med en bulle i handen. Hon är bra rar hon. Resten av syskonen är precis likadana. De är superduktiga med att be om lov innan de gör någonting. Hemma har jag inte så bra koll längre men när vi är ute såhär så behöver man inte tveka en sekund på att de inte kommer bete sig :)
En snabb toapaus och sedan gick vi vidare till bion där vi skulle få se förhandspremiären av  Flygplan 2. 
Utanför bion stod det brandmän som man fick fotografera sig med. Dock skippade vi det för det var så lång kö och vi var lite sena. Vi tog platser i salongen istället så vi fick sitta tillsammans :)

Filmen var superbra! Jag hade inte alls stora förhoppningar på den  men jag blev  glatt överraskad. Jag har ratat Flygplan från första dagen som jag hörde att de gjort filmen. Jag tyckte att det var för likt Bilar och att det var tråkigt att de inte kom på något Helt nytt istället. Men nu har jag ändrat åsikt :) Den var bra. Nu måste jag se första filmen också för det har jag inte hunnit göra, hehe. 

När vi kom ut från salongen så regnade det såklart. Suck. Men vi knatade på utan att någon gnällde. På centralen så var det en hel kvart kvar innan tåget skulle gå så vi hann med att köpa kaffe och te från starbucks. 
Jag har aldrig smakat något utav starbucks drycker. Så när mamma frågade om jag ville ha en ChaiLatte så kunde jag inte säga nej. 
Riktigt gott var det!

 
Biljettköp och sen tåg hem igen. 
 Jamie tyckte tydligen att tågresan var det roligaste på hela dagen. I Uppsala pekade han på vartenda tåg. Under resan var allting som vi åkte förbi häftigt att titta på.  Väl i Stockholm frågade han hela dagen om när vi skulle åka tåg igen. "Nej Jamie du måste se filmen på bio innan du får åka tåg igen." Då suckade han. Haha knäppskalle ^^  
 
 
Filmen var i 3D och Jamie hade sina 3D-glasögon på sig hela vägen hem från Stockholm. Varför vet jag inte men han tyckte väl att han var cool eller nått ;) Vilket han iof var!
Vi hade en riktigt trevlig dag i Stockholm. Det är så himla värt att komma iväg på sådanna här saker med familjen. Även om det inte är världens grej så blir det så himla mysigt att bara få göra saker som inte hör till det vardagliga. 
 
Nu är det en ny vecka och jag startar den med ett cirkelfyspass på friskis. Men eftersom att jag inte riktigt är vän med min rygg så ska jag försöka ta det extra lugnt idag. Ta mindre vikter och tänka mer på hur jag rör mig. Jag vill ju bygga upp mina muskler, inte förstöra dem. 
Hoppas att ni får en trevlig vecka. 
Ha det bra!