Haha... vad då november..*nervös*

Jaha ja. 
Em. 
November...
..haha..ha
 
Jag vet inte hur många av er som vet detta, men November har blivitv en ganska så stor månad för mig. November är den månaden då jag sätter mig ner och skriver en bok. Ja en bok. Ingen kortis på några sidor utan en hel bok. Minst 50.000 ord lång skall den vara!!
Detta är alltså ett påhitt från en hemsida som heter Nanowrimo. De annordnar detta för vem som än vill vara med. Deras tanke är då att man ska skriva en bok på en månad på minst 50.000 ord, det är det stora målet. Sen är det självklart okej att sätta sitt egna mål på färre ord om man vill det. Men det "riktiga" målet, som de är ute efter, är 50.000 ord. Det är 1.667 ord per dag. Under hela November månad. (shiiit) 
Vill ni läsa mer så gå in på deras hemsida --> NaNoWriMo  (National Novel Writing Month)
 
Varför gör jag detta? 
Jo, min fina vän Mitta hittade detta och provade ett år och tyckte att det var så kul och pratade om det så mycket med mig och tyckte att även jag skulle göra det. Och eftersom att jag Älskar att skriva så tänkte jag att jag skulle prova. Och har man en gång provat och klarar det så är det svårt att sluta ;) 
Det blir mitt tredje år iår och man kan ju tro att man ska lära sig och inte vara så nervös och förbereda sig etc. etc. 
Men nej. Inte det inte. Här sitter jag nu och har en liiten idé i huvudet och tycker att det kommer gå så bra. Sen inser jag ju att den lilla iden är för liten för att dras ut i 50.000 ord... 
Så här sitter jag nu och börjar stressa upp mig lite för det ^_^' 
Men hur ska man lära sig? Det är en bok på en månad! Hur kan man möjligen förbereda sig för det? Det bara kommer och sen får man försöka så gått man kan! 
Förra året skrev jag en sådan fruktansvärt dålig berättelse. Jag hatar vartenda ord jag skrivit och jag vet inte ens vart dokumentet tagit vägen. Det skulle inte förvåna mig om jag har slängt det. 
Sämre än så kan det ju ändå inte gå eller hur? ;)

Men vad vill jag då med min bok det här året? 
Jo, jag vill uppnå samma otroliga känsla som jag uppnådde det första året när jag slog 50.000 ord innan månaden var slut. Om någon av er har hängt kvar på min blogg så länge så kanske ni kommer ihåg det? 

 
Det var helt fantastiskt och jag vill känna så igen. Förra året gjorde jag inte det. Jag kom upp i 50.000 ord. Men jag var inte glad för det, istället så suckade jag bara och tänkte "Bra, då kan jag skriva ett halvdant slut så är jag klar med skiten." 
Men iår ska det bli annorlunda! Jag ska slå 50.000 ord, i tid, och jag ska vara stolt och nöjd över det jag har skrivit! 
 
Ni får stå ut med en hel del uppdateringar om det under november ;)
Om någon av er blivit intresserad utav detta så skriv gärna en kommentar och berätta hur det går för er!
Vi kanske kan hjälpa och peppa varandra!
 
Nu ska jag göra mig klar för snart kommer mamma och plockar upp mig. Vi ska handla skor!
De två vinterskorna jag har funkar inte. Det enda paret läcker, mycket. Det andra paret har någon annan gått i så ena hälen är sne för mig och jag får riktigt jäkla ont av att gå i dem.. 
Så vi hörs kanske senare!
 
 
 
 
 
Mitta

NOVEMBER HERE WE COME!!!!