En lugn helg

Igår jobbade jag. Japp, de hörde av sig från Toy's R us och frågade om jag hade möjlighet att jobba under fredagen. Wiie! Det var bara under den dagen men det känns bra att de frågade mig! Det vara bara jag och en till tjej som jobbade under julen och vi två blev rätt malliga kan jag säga ;) Det betyder ju att vi gjorde ett ganska bra jobb ändå!
Det var så sjukt mycket folk att jag knappt han gå på rast och alla som jobbade den dagen var upptagna med något hela tiden. Folk svämmade in hela dagen verkligen. Kul att ha något att göra hela tiden men det blev liite för mycket. Jag kände mig ganska stressad, och det är första gången jag känt mig stressad när jag har jobbat där. Men sådanna dagar ska man väl också ha. 
Vi får se om de ringer in mig igen. Jag skulle vilja det för det är så kul där men just nu så vet jag inte :) Just nu blir det bara enstaka dagar här och där. 
 
Idag har jag alltså min första helt lediga dag på över tre veckor. Under tre veckor har jag jobbat konstant med tre dagars uppehåll då jag har firat jul. Så detta är första dagen på nästan en månad som jag har helt fri från saker att göra. Känns riktigt skönt. Jag och Simon har börjat titta på första säsongen av Game of Thrones som jag fick på DVD i julklapp :) Jag kände verkligen för att göra ingenting idag så en dag framför tv:n är så värt. 
Vi han även en snabbis förbi affären och apoteket för att införskaffa lite choklad och huvudvärkstabletter. Även imorgon är mitt schema tomt så då vet jag inte vad jag ska göra. Jag funderar på att gå en sväng på stan och se ifall mellandagsrean lockar mig ;) Jag fick ju lite presentkort i julklapp som jag skulle vilja spendera på något fint åt mig själv!
 
Men det var allt för stunden. Det blir mer Game of Thrones för mig om en stund, hoppas ni har en bra helg ni med!
Maja

Roligt för dig. Jag jobbade jul och senare deltid på BR Leksaker efter gymnasiet, så jag känner igen mig helt i vad du skriver. Ligg på Toys, visa att du vill jobba, gå in och "hälsa på" när du inte jobbar med jämna mellanrum så de minns dig. Det kommer alltid att bli tillfällen då de behöver ta in extrapersonal. Ett annat tips från min sida är Lekplaneten mittemot Plantagen. De har inte så många anställda och få extra såvitt jag vet i alla fall. Framhäv att du har erfarenhet från leksaksbutik, det hjälper såklart! lycka till!