Stressig morgon

Igår (lördag) hade jag och tjejerna bestämt att vi skulle åka till Stockholm och julshoppa.
Vi skulle ta bussen kl 8.40 till centralen, tåget åker 9.10.
Jag ställde klockan på mobilen att ringa kl 6. Men jag glömmer ställa in så att den ska ringa på lördag.
Så på morgonen ringer Manda och väcker mig.
-Hallå? svarar en sömning Janelle.
-Hallå? en stressad Manda, hur mår du?
-va, jag mår bra...
-Vart är du!?
Jag tittar på klockan. Den är 8.45!
-Men va f*n!


Jag rusar upp till mamma som är i badrummet och gör i ordning dem mindra syskonen. Två av dem skulle till gymnastiken som börjar klockan 9.
Jag frågar desperat om hon kan skjutsa mig till stationen.
Det kan hon.
Jag springer ner och klär på mig och klockan 9 sitter vi alla i bilen. Och mamma åker fort iväg till stationen.
vi kör in på parkeringen kl 9.09.
Jag springer fort som tusan mot tåget. Såklart är ju bommarna nere. Jag måste vänta på ett tåg som ska starta och åka där ifrån. När bommarna fälls upp igen börjar jag på nytt springa. Då hör jag klockan som menar att tåget åker!
Jag slänger mig in i första dörr till den första vagnen.
Helt otroligt att jag han!
Jag hittar tjejerna. Dem trodde aldrig att jag skulle hinna.
Jag får frukost som Maja köpt till mig och så får jag låna Sannas smink.
 
Jaa, man kan ju få en bättre start på dagen om man säger så X)
 
Men jag hittade julklappar till nästan alla så de va ju bra! Och jag hade jätte trevligt! :D